Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 25 septembrie 2010

Dragostea neimpartasita doare. De ce?


Cu o privire de suprafata o sa spun ca doare pentru ca omul care iubeste simte nevoia de afectiune si nu orice afectiune, ci a celui iubit si ca simte un dor puternic desi poate persoana iubita nu este departe de el... Mdaa... Nu imi prea vine sa cred asta... Adica, da, iti este dor si te gandesti la acea persoana, vrei atentie si afectiune din partea ei. Dar daca mai exista motive psihologice ascunse? Din discutiile cu profesoara de psihologie de la clasa am inteles ca totul depinde de la caz la caz si ca mai intotdeauna omul are, nu problema de suprafata care pare a fi cea reala cat o cu totul alta problema psihologica ascunsa in spiritul si mintea sa de om. Asadar, sa prezint putin situatia. Un baiat se indragosteste de o fata si ii ofera, in mod spiritual ce are el mai bun. Ii ofera afectiune fara ca fata sa o ceara, are grija de ea-chiar daca doar cu mintea-, desi poate fata nu are nevoie, ii vorbeste mai frumos decat le vorbeste altora, o face sa rada, face tot posibilul sa ii fie bine, daca e trista parca se intristeaza si el. Vine apoi timpul sa ii afle sentimentele ei. O cauta, ii vorbeste iar ea ii spune ca ii este un prieten cu adevarat bun nu un adevarat iubit. Baiatul se simte ranit. Si acum intreb: De ce? Si consider astfel: e ranit ca a oferit afectiune fara sa primeasca in schimb nici macar o multumire pentru ca fata nu a observat acest lucru, e ranit pentru ca a avut incredere in ea,or ea a avut incredere in el doar pentru ca il credea 'fratiorul' ei mai mare, e ranit orgoliul lui pentru ca a fost refuzat ca om, e ranit in esenta pentru ca a vazut ca tot binele pe care i l-a facut a fost spre rau, e ranit pentru ca vede ca persoana in care vedea tot frumosul si binele din lume l-a dezamagit, este ranit si nu neaparat pentru ca ii este dor; nu ii este dor, dor iti este cand nu vezi mult timp o persoana iubita. Pana la urma este dezamagit ca nu ti-ai atins parca scopul in viata de a fi cu persoana respectiva. Si iti este ranit orgoliul. Este ca si cum ti-ai petrecut foarte mult timp in elaborarea si pregatirea unei cai de a fi cu persoana iubita si in cateva momente, cand a spus 'nu' calea aceea a fost maturata in intregime. Asa ca da. Esti ranit. Te-ai gandit vreodata la aspectele astea? Eu da. Si mi-as dori ca omul sa poata iubi desi nu ii este impartasita dragostea. Macar de am putea iubi fara sa asteptam ceva in schimb. Multumirea noastra sa fie doar faptul ca ni se umple sufletul si inima cu iubire. Golul cauzat de lipsa persoanei respective sa fie umplut cu dragostea ce i-o purtam. Insa nu. Nu putem pentru ca ne implicam cu totul pentru iubit/a si ne aruncam parca in gol fara o parasuta pentru salvare cand facem asta. Cand iubim, ar trebui sa mai pastram ceva si pentru noi; poate asa nu se va mai suferi atat.

10 comentarii:

ghici spunea...

T_T

Unknown spunea...

:( suntem frustrati si fara minte.

Adrian Greavu spunea...

Găndeşte în felul următor:

Să oferi afecţiune este o senzaţie extraordinară, dar şi dureroasă.

No pain, no gain. No terms.

Unknown spunea...

bun. incerc sa privesc lucrurile din perspectiva ta: ce rezolv? adik ce mi-ai spus tu este ceva total logic si transparent. e ca si cum mi-ai spune ca 2+2=4 si asta eu o stiu deja. eu ma mai gandesc si ca 1+1+0+2=4 :*:*:*

Anonim spunea...

Citez,"Cand iubim, ar trebui sa mai pastram ceva si pentru noi; poate asa nu se va mai suferi atat." Eu cred ca iubim o persoana(vorbim de relatia iubit+iubita)doar pentru faptu` ca ne este noua bine adica eu ofer afectiune pentru ca mie imi place e ceva ce mie imi face placere.Si doresc sa fiu cu acea persoana pentru faptul ca imi e mie bine si sa fim seriosi,cred ca in primu rand ne gandim la noi inainte sa ne gandim si la ce vrea cealalta persoana.

Anonim spunea...

Relatii sa se termine amical nu exista,(vai ramanem prieteni una alta si cand te`ntalnesti cu persoana respectiva ori o scanteie se reaprinde ori va omorati din priviri,etc...simptomele difera de la caz la caz ca sa spun asa)cu atat mai putin dragoste eterna...deci oricat am pastra pentru noi una din cele 2 persoane tot sufera,i se raneste orgoliu`,etc...Deci daca nu se prabuseste avionu cu voi sau alte chestii 1 din 2 tot sufera:))

Unknown spunea...

'anonim' nu stiu daca ai citit dar cam acelasi lucru l-am scris si eu in postarea "Cine iubeste si lasa". Omul este egoist pentru ca se iubeste prea mult...

Anonim spunea...

Ti se pare ca te-am contrazis? Pot sa fiu fanu` tau?:))

Anonim spunea...

si app de unde sti ca am citit doar titlu`?

Elena Druță spunea...

Sincer,mi-a plăcut forma în care ai redat.Este o problemă des întâlnită la tineri,dar ştii vorba :unul iubeşte,celălalt se lasă iubit,nu ai ce-i face...